2011/05/02

MIT Open House Stata Center

さてさて、MITのオープンハウスツアーの続きです。 メディアラボの次は中庭を通ってStataセンターに立ち寄りました。  半導体企業を設立したStata氏の寄付金で立てられた、ユニークな形をした研究センターです。

The Ray and Maria Stata Center or Building 32 is a 720,000-square-foot (67,000 m2) academic complex designed by Pritzker Prize-winning architect Frank Gehry. Major funding for the project was provided by Ray Stata (MIT class of 1957) and Maria Stata. Other major funders include Bill Gates, Alexander W. Dreyfoos, Jr. (MIT class of 1954), and Morris Chang of TSMC. Above the fourth floor, the building splits into two distinct structures: the Gates tower and the Dreyfoos tower.
Contained within the building are the Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory, the Laboratory for Information and Decision Systems, as well as the Department of Linguistics and Philosophy. (Wikipedia)

ビルゲイツも寄付をしていて、エレベータホールの壁にはでかでかと
William H. Gates
と掲げてありました。 娘が「誰、ウィリアム ゲイツって?」て訊いてきたのには、ずるっとなってしまいましたが、ま、そんなもんだろ。。。。www

なかにはCafeがあったり、折り紙クラブ(MITの学生が作ったから工学的)のつくった折り紙で出来た恐竜の骨格が展示してあったり、ロボットのデモ、コンピューターデザイン等、メディアラボとは違った雰囲気を楽しみました。
折り紙でピースをつくってそれを組み合わせて大きな骨格を作り上げてました。さすが。

知恵の輪? なんのオブジェでしょう??ww


ロボットのデモなんかあって、子供たちも楽しんでました。 長女は「やっぱり私はユーザーだな。エンジニアやらプログラマーには向いてない。」だってww。
Academic celebrities such as Noam Chomsky, Rodney Brooks and Ron Rivest have offices there. World Wide Web Consortium founder Tim Berners-Lee and free software movement founder Richard Stallman also have offices within.
ちなみにTim Berners-Lee氏は私たち家族が住んでいる町にいるんだよ。
ここも家族連れがたくさん、未来のビルゲイツがいるかもしれない。 

つづく。

No comments:

Post a Comment